פיתוח, יישום והטמעה של מתודולוגיה ארגונית לגיבוש תהליכי תכנון אסטרטגי ויישום מדיניות המבוססים על פרמטרים שונים כגון: הערכות מצב, סקרים ומחקרים, הגדרת מטרות הארגון ויעדי הביצוע, הגדרת מדדי תפוקה ועוד.
ניהול מערך תוכניות העבודה השנתיות והרב שנתיות של המשרד ויחידותיו.
ניהול מערך הידע, המידע והנתונים של המשרד על ידי איסופו, שמירתו, עדכונו ויצירת תרבות ארגונית משתפת.
הובלה, הנעה וסינכרון ממשקי פעולה ברמה פנים משרדית ובין משרדית.
הובלת צוותי חשיבה מקצועיים לשם שיתוף הציבור ובעלי העניין השונים בעיצוב המדיניות, בנושאי מדיניות שונים.